anneliesisweg.reismee.nl

week 3 - MIRJAM

Ha lieve mensen,

Het word voor jullie eens tijd om kennis te maken met mijn reisgenootje..Mirjam!!

Mirjam is een coole meid, met hilarische kuren.

Hilarisch is trouwens een woord van haar, net zoals ' Knake' . Ik betrap mijzelf er op dat ik het automatisch over neem.

Maargoed, haar kuren

- Zo bindt ze op een avond haar sjaal om haar hele gezicht als een mummie...zomaar..

- Ligt ze opeens helemaal plat van het lachen, en vraag je je af of ze niet iets verkeerds heeft gegeten of gedronken, maar heeft ze gewoon een binnenpretje ( en die heeft ze heel vaak, dus daar ben ik nu ondertussen al wel aan gewend)

- Kan ze heel goed Sadia ( onze bijzondere kokkin) nadoen, wanneer diegene Jean roep. Zo snerperig ' Jean, Tal!'

- Kan ze heel aanstekelijk lachen

- Wil alles weten: ' wat ben je nou aan het doen dan, Geeske?' is een aller bekendste vraag

- Slaapt overal door heen!! En is als ze wakker wordt midden in de nacht net een zombie. Zo van 'klik' ik slaap weer. Ze hoort ook niks dan, als ik dan tegen haar zeg ' gaat het goed?' denk ik maar, wie zwijgt stemt toe.

- oke hier heb ik de volste respect voor: ze heeft een UUR LANG!!!! 3 kinderen blokfluitles lopen geven, die het dus nogTOTAAL NIET konden. Ik zat binnen en het ging echt zo van ' Fluterdefluut, piep ( au) piieeep ( AUUUW). Kan je je voorstellen dat ze er na flinke hoofdpijn had en zoo moe was...

Toen ik 's avonds een blokfluit pakte en met de ervaring van die middag maar alvast tegen haar zei ' als je het zat bent moet je het zeggen', was ik dus ook binnen een paar seconde uitgespeeld.

- heeft ze een hilarische glijpartij gedaan van de 30 meter lange rots-glijbaan ( zie foto) waar we een uberleuk filmpje van hebben

- loopt overal op blote voeten, waardoor zedan weereen enorme splinter in haar voet heeft

Als afsluiting even een supergrappige situatie:

We moesten ons vat vullen met water ( in de badkamer). Alleen moesten we het water putten uit een put,100 meter van ons huis. Natuurlijk hadden we veel bekijks, omdat wij als blanken gingen putten en met de emmer op onze hoofden terug liepen.

Vol bombarie, als echte nederlanders gingen wij naar de put toe. Het stilzwijgen van de afrikanen was luid en duidelijk en alle ogen op ons gericht.

Een van de wachters wilde voor ons putten omdat het ' zo zwaar was', maar onzin! ' Ben je mal ' dacht Mirjam, ' hup, ik ga putten.' Dus zo gebeurde het.

En toen kwam het hilarische. Met de emmer op je hoofd naar het huis toe lopen. Annelies was de wijze en had er voor gezorgd dat haar emmer niet tot de rand toe gevuld was...want ja als het klotst, valt het er misschien wel over heen. Mirjam had er niet aan gedacht... En zij moest ook zelf de emmer naar haar hoofd brengen, omdat geen afrikaanse man zo lang was ;).

Dus dat ging als volgt: klotsklots ' aaah!! whhooo!!!' En ja hoor, daar ging al wat water. De jongens bij de put zaten volop te grijnzen en het lachen werd steeds luider.

Toen onze weg naar huis, waar weer menige gil werd geslaakt door Mirjam en het water er over de emmer heen klotste. We werden tot de deur van de compound gade geslagen. En toen het hilarische!! Mirjam, met de emmer water op haar hoofd, door een deur heen! Waarbij ze helemaal niet dacht dat de lengte van de deur misschien iets te kort was voor haar, nu ze een emmer op haar hoofd had. Haha, en ik liep achter haar dus zal het al lang en breed aankomen...Een harde gil, geklots en water...eneen moeilijke voorzichtige poging om met de emmer water op haar hoofd, toch door de deur te komen. Het was zo'n grappig gezicht, ik had moeite om mijn emmer water op mijn hoofd te houden, waardoor ik dus ook wat nat werd.Ik lach helemaal dubbel. Vooral omdat Mirjam zo serieus met die emmer water door die deur probeerde te komen, geweldig.

Uiteindelijk is het Mirjam wel gelukt, mochten haar kleren dat wat nat wezen, maar dat droogt wel. Vervolgens zijn we nu echt geoefende afrikaanse vrouwen, die handig een emmer water op hun hoofd kunnen dragen.

En nog veeuuuul meer is er te vertellen over dit bijzondere kind, maar als je dat wilt weten dan zorg je maar dat je persoonlijk contact met haar krijgt :p (ps: nee,ze heeft al een vriend: Mattijn, die hier door Jean telkens Montagne wordt genoemd..)

Maar dit is wel weer even genoeg.

Goed weekend!

Annelies

Reacties

Reacties

tamme, tjallien en jarige RUBEN

Wat een supergrappig verhaal, echt een leuk verjaardagscadeau! (ruben)
We vinden het heel knap en stoer van jullie, dames! Kunnen jullie het ook niet even filmen?

jet

Terwijl Lydia en Simon aan het afwassen waren en Joop en Josse aan het sneeuwruimen (!) heb ik dit verhaal voorgelezen. Errug grappug! Dank.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!